Pozemní přeprava
Pokud víme, že vzdálenost obou bodů je zhruba do sto kilometrů, asi bude poměrně zbytečné shánět letadlo typu Airbus, nebo Boeing. Ani vrtulník nebude asi vhodný. Což o to, zvládl by to určitě nejrychleji, ale bylo by to ekonomické? Hm, asi ne. To byste pak museli například v případě přepravy mouky požadovat za kilo zhruba tři stovky. Což nikdo nebude ochoten zaplatit.
Přichází tedy v úvahu pouze pozemní přeprava. Může to být menší auto, pokud není zboží hodně, nebo vlak, pokud je ho velké množství. Jenže i na to nádraží to musí někdo dopravit a tam zařídit nakládku. A také to všechno zaplatit. Takže asi bude nej doprava velkým nákladním autem. To zajede až k místu nakládky nebo vykládky. A je po starostech.
Tuhle operaci zajišťuje spousta firem. Jednou takovou jekamionová doprava Ostrava, která patří velké logistické firmě Shipvio.
Samozřejmě že není jedinou, ale všeobecně je považována za tu nejlepší a nejrychlejší. Její kontakt na vozový park je dostatečně veliký na to, aby bylo možno reagovat ihned. Nemůže se tedy stát, že by náklad čekal někde půl roku nebo i déle na převoz. Takovou situaci není možno připustit a je pochopitelné, že je na to firmou stanoven přísný dohled. Každé prodlení nákladu by bylo nevhodné vůči zákazníkovi, a tak se to stát nesmí.
Rychlost je totiž jedním ze základních kritérií přepravy čehokoli. On by asi člověk, který čeká na dodávku zimního oblečení nebyl zrovna nadšen, kdyby k němu dorazilo začátkem srpna. Takové zboží má totiž potom problémy prodávat a než nastane zima je zase jiná poptávka. Nota bene, že by musel zboží někam uskladnit a kolem toho je další práce a snad i poplatky, nemá-li vlastní prostor.
Prostě, rychlost a zase rychlost je krédo firmy, a to je striktně dodržováno. Samozřejmě jsou při tom hlídány všechny bezpečnostní předpisy, takže se tak neděje na jejich úkor.